Algemene voorwaarden
Over Kastanje Coaching
Kastanje Coaching is ingeschreven in het handelsregister onder het nummer 01162710 en de naam Mireille de Jong. Het adres van Kastanje Coaching is Tonkensven 17, 9302 EA Roden. Het is een bedrijf van Mireille de Jong, integraal leefstijl & vitaliteitscoach.
Wanneer gelden de algemene voorwaarden?
De hieronder beschreven algemene voorwaarden gelden voor alle diensten van Kastanje Coaching. Deze voorwaarden gelden:
als je een intakegesprek boekt. Hiervoor geldt de prijs die op mijn website staat vermeld.
als je een offerte goedkeurt.
Over de algemene voorwaarden
Voordat we gaan samenwerken, stuur ik (Mireille de Jong) je de algemene voorwaarden toe. Zo weet je precies waarmee je akkoord gaat. De algemene voorwaarden zijn ook op mijn website te bekijken.
Ik heb het recht om de algemene voorwaarden aan te passen.
Offertes
In een offerte staat duidelijk wat ik voor je ga doen en wat dit kost. Ik maak een offerte op basis van ons intakegesprek waarin jij hebt aangegeven wat je wil.
Wanneer ik je een offerte toestuur, ben je niet verplicht om akkoord te gaan. Zolang je niet akkoord bent gegaan, zit je nergens aan vast.
De offerte is 14 dagen geldig. Ga je niet binnen 14 dagen akkoord? Dan is de offerte niet meer geldig. Je kunt hierna nog akkoord gaan, en er is een grote kans dat mijn aanbod dan nog steeds geldt. Dan is de afspraak rond. Het kan ook gebeuren dat mijn aanbod na deze 14 dagen niet meer geldt. Dat wil zeggen dat ik het recht heb om iets te veranderen aan mijn dienst of prijs. Ik kan in dat geval de offerte annuleren en een nieuwe offerte toesturen.
We hebben een overeenkomst zodra je de offerte goedkeurt (en daarmee automatisch akkoord gaat met de algemene voorwaarden). We moeten ons dan allebei houden aan de afspraken. Dat betekent ook dat je verplicht bent om de factuur te betalen die erbij hoort.
Het kan gebeuren dat ik in de offerte een andere prijs vraag dan de prijsindicatie die je op mijn website vindt. Dat kan omdat ik bijvoorbeeld maatwerk ga leveren en mijn dienst dus voor je aanpas. De prijs in de offerte is geldig; niet de prijs op de website. En ook niet de prijs die je bijvoorbeeld van iemand anders hebt gehoord.
Hoe werk ik?
Ik mag de opdracht uitvoeren op de manier waarvan ik denk dat het de beste is. Daarbij mag je ervanuit gaan dat ik goed ben in mijn vak en mijn kennis en ervaring gebruik. Maar ik luister ook altijd naar jouw wensen.
Ik ben niet verantwoordelijk voor het resultaat van mijn diensten. Zo kan ik bijvoorbeeld niet garanderen dat jij jouw doelstellingen haalt. Er zijn namelijk veel factoren waar dit vanaf hangt; dit hangt niet alleen af van mijn werk.
Om mijn werk goed te doen heb ik informatie van je nodig. Zo bestudeer ik vóór een intakegesprek het door jou ingevulde vragenformulier. Het is jouw taak om deze informatie voor een door ons afgesproken tijdstip naar mij te mailen.
Ik deel deze informatie met niemand.
Kosten
Alle prijzen die ik gebruik zijn exclusief 21 % BTW.
Betalen
Een factuur voor het intakegesprek ontvang je binnen een week nadat het gesprek heeft plaatsgevonden.
Een factuur voor het coaching traject ontvang je als je akkoord bent gegaan met de offerte.
Voor al deze facturen geldt: je betaalt binnen 30 dagen, tenzij we iets anders hebben afgesproken.
Betalen in termijnen voor het coaching traject is mogelijk. Als we hierover een afspraak maken, dan neem ik die op in de offerte. Als het niet in de offerte staat, en ik heb ook niet via een e-mail bevestigd dat dit kan, dan betaal je in één keer.
Als we hebben afgesproken dat je het coaching traject in termijnen betaalt, dan krijg je de eerste factuur voordat de opdracht begint. De tweede factuur krijg je op een moment dat we samen hebben afgesproken.
Klachten
Heb je een klacht over het werk van Kastanje Coaching? Stuur deze dan binnen 14 dagen na het afronden van de opdracht naar mij toe. Dus binnen 14 dagen na het einde van het intakegesprek, het coaching traject of een eenmalige Leefstijl- en voedingsanalyse. Als je niet binnen 14 dagen een klacht hebt ingediend, ga ik er vanuit dat je tevreden bent over mijn werk.
Stuur je klacht naar info@kastanjecoaching.nl. Laat duidelijk weten wat je klacht is. Ik heb het liefst dat je me ook belt over de klacht. Zo kunnen we deze zo snel mogelijk oplossen.
Begrijp ik je klacht en geef ik je gelijk? Dan is de klacht gegrond en ik zal de klacht dan oplossen, en als dit niet meer mogelijk is, dan betaal ik het deel van de opdracht terug waar je ontevreden over bent.
Voor alle klachten geldt dat ik maar voor een deel aansprakelijk ben. Daarover lees je meer in de alinea hieronder.
Aansprakelijkheid
Ik ben maar voor een deel aansprakelijk. Dat betekent dat ik maar voor een deel verantwoordelijk ben voor de gevolgen van onze afspraken.
Ik ben alleen aansprakelijk als jij (of je organisatie) schade hebt opgelopen door mijn opzet of grove schuld, en als de schade direct komt door iets wat ik heb gedaan of juist niet heb gedaan.
Ik ben nooit aansprakelijk voor schade die niet direct komt door mijn werk, dus door iets wat ik heb gedaan of juist niet heb gedaan.
Naast de zaken hierboven gaat mijn aansprakelijkheid nooit verder dan de hoogte van het bedrag dat we afspraken voor de door mij te leveren diensten.
Wanneer de opdracht niet door kan gaan
Het kan gebeuren dat een opdracht niet door kan gaan wegens overmacht, om een reden waar ik niets aan kan doen. Ik ben dan niet verantwoordelijk voor de eventuele schade die je hierdoor oploopt.
Tijdens de periode van de overmacht kan ik de opdracht tijdelijk stilzetten of deze uitstellen. Duurt deze periode langer dan een maand? Dan hebben we allebei het recht om de opdracht stop te zetten (te ontbinden), zonder dat een van ons een schadevergoeding aan de ander moet betalen.
Zijn we akkoord gegaan maar wil je de opdracht toch niet door laten gaan? Dan kun je de opdracht annuleren, maar dan heb ik wel recht op betaling van het hele bedrag.
Annuleren van een afspraak
Wil je een geplande afspraak afzeggen? Doe dit dan minimaal 24 uur van tevoren. Als de afspraak op maandag plaatsvindt, zeg de afspraak dan uiterlijk op vrijdag af.
In overleg plannen we dan een nieuwe afspraak.
Ik heb het recht om afspraken af te zeggen, te verplaatsen of aan te passen. Daar hoef ik geen reden voor te geven. Wel breng ik je direct op de hoogte. En we maken samen een nieuwe afspraak.
Privacy
Ik ga vertrouwelijk om met je gegevens en houd me hierbij aan de AVG-wet en andere wetten over gegevensbescherming.
Je kunt mijn privacyverklaring lezen op hier lezen.
Nederlands recht
Op alle afspraken die we maken is het Nederlands recht van toepassing